Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetbureaus verwachten sterke groei

In 2010 zullen de omzet- en winstcijfers van internetbureaus een grote groei laten zien. Dat voorspelt branchevereniging Platform Internet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de omzet wordt een groei verwacht van 9%. Dat leidt tot een winstverwachting die 38% hoger ligt dan vorig jaar. Het herstel van de winstmarges brengt de resultaten weer bijna op het niveau van voor de crisis.
Op basis van hetzelfde onderzoek zijn de werkelijke marktcijfers over 2009 conform de prognose van vorig jaar. De gemiddelde omzet en winst van de internetbureaus daalde in 2009.

related partner content for mobile comes here

Volgens PIBN directeur Jonas Nouwen, is het iets te vroeg om te concluderen dat de internetbureaus de financiële crisis voorbij zijn. “De cijfers geven aan dat de branche na een mager jaar weer terugkomt op het oude niveau van voor de crisis. Het beeld is positief en dat stemt optimistisch.” Volgens Nouwen is het vlugge herstel van de internetbranche ook een signaal dat steeds meer bedrijven, ondanks economisch slechte tijden, een overstap hebben gemaakt naar online dienstverlening. “Goede online dienstverlening behoort voor veel bedrijven tot de kernactiviteit en is bijna niet meer weg te denken uit onze moderne maatschappij. Het is voor onze branche positief dat bedrijven, ook als het slecht gaat, toch blijven investeren en innoveren”, aldus Nouwen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in