Campagne moet senioren vertrouwd maken met internet


De campagne wordt gelanceerd in september 2010 en is onderdeel van het programma Digivaardig & Digibewust. Bekende Nederlanders als Willeke Alberti, Ben Cramer en Wieteke van Dort zijn mede het gezicht van de campagne. Omroep MAX besteedt aandacht aan de campagne in de thema-avond 'Iedereen kan Internetten' op 13 september en aansluitend in de achtdelige serie 'Iedereen kan Internetten'. Ook wordt de campagne onder de aandacht gebracht in Huis-aan-huis bladen en via abri posters door het land. Daarnaast is er een 0900 nummer dat mensen kunnen bellen voor meer informatie.
De groep senioren die de campagne wil bereiken heeft doorgaans geen affiniteit met of zelfs weerstand tegen het gebruik van internet. Bij de wat jongere senioren kan het onvermogen om met internet om te gaan een hinderpaal vormen wanneer zij moeten doorstromen of een nieuwe baan vinden. Na de pensionering kan dit onvermogen volgens de initiatiefnemers zelfs isolement en eenzaamheid veroorzaken. Internet levert een positieve bijdrage aan de kwaliteit van het leven, ook voor senioren. De campagne heeft als doel degenen, die nog niet online zijn, daarvan overtuigen.
'Door internet blijf je meedoen' is een gezamenlijke campagne van Radio 5 Nostalgia, de RVU, ILC Zorg voor later, Plus Magazine en SeniorWeb. De campagne is een initiatief van ILC Zorg voor later en krijgt inhoudelijke en financiële ondersteuning van Digivaardig & Digibewust.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid