Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne moet senioren vertrouwd maken met internet

Onder het motto 'Door internet blijf je meedoen' start een aantal omroepen samen met Plus Magazine en SeniorWeb een campagne om senioren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne wordt gelanceerd in september 2010 en is onderdeel van het programma Digivaardig & Digibewust. Bekende Nederlanders als Willeke Alberti, Ben Cramer en Wieteke van Dort zijn mede het gezicht van de campagne. Omroep MAX besteedt aandacht aan de campagne in de thema-avond 'Iedereen kan Internetten' op 13 september en aansluitend in de achtdelige serie 'Iedereen kan Internetten'. Ook wordt de campagne onder de aandacht gebracht in Huis-aan-huis bladen en via abri posters door het land. Daarnaast is er een 0900 nummer dat mensen kunnen bellen voor meer informatie.

related partner content for mobile comes here

De groep senioren die de campagne wil bereiken heeft doorgaans geen affiniteit met of zelfs weerstand tegen het gebruik van internet. Bij de wat jongere senioren kan het onvermogen om met internet om te gaan een hinderpaal vormen wanneer zij moeten doorstromen of een nieuwe baan vinden. Na de pensionering kan dit onvermogen volgens de initiatiefnemers zelfs isolement en eenzaamheid veroorzaken. Internet levert een positieve bijdrage aan de kwaliteit van het leven, ook voor senioren. De campagne heeft als doel degenen, die nog niet online zijn, daarvan overtuigen.
'Door internet blijf je meedoen' is een gezamenlijke campagne van Radio 5 Nostalgia, de RVU, ILC Zorg voor later, Plus Magazine en SeniorWeb. De campagne is een initiatief van ILC Zorg voor later en krijgt inhoudelijke en financiële ondersteuning van .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in