Overslaan en naar de inhoud gaan

'Mobiel internet groeit explosief in Nederland'

Een op de vijf consumenten in Nederland maakt gebruik van mobiel internet. Dat is een stijging van 47 procent in vergelijking met oktober…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van MarketResponse. Niet-gebruikers hebben een sterkere verwachting in de toekomst wel aan de slag te zullen gaan met mobiel internet. Het gebruik en de toename in gebruik zit vooral bij de 'digital natives' (generatie Z) en generatie Y en binnen deze groepen met name mannen. MarketResponse ondervroeg telefonisch 500 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

related partner content for mobile comes here

Gebruikte eind 2009 nog 13 pct (ca. 1,5 miljoen personen) wel eens mobiel internet op hun mobiele telefoon. Nu is dat ruim 19 pct (ca. 2,2 miljoen personen), een toename van 47 pct. Bart Götte, directeur van MarketResponse: 'Jongere generaties nemen daarbij het voortouw, terwijl de oudere generaties de kat uit de boom kijken. De digitale generatiekloof wordt in mobiel internetgebruik duidelijk onderstreept.'

Kosten, gebruiksgemak, snelheid en aanbod van relevante mobiele content zijn sleutelfactoren voor verdere groei in adoptie van mobiel internet, zo blijkt uit het onderzoek. Van alle mensen die op dit moment geen gebruik maken van mobiel internet verwacht 15 pct dat in de nabije toekomst zeker of waarschijnlijk wel te gaan doen, 14 pct dat misschien te gaan doen en 71 pct dat waarschijnlijk of zeker niet te gaan doen.

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in