Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Imago verzekeringsbranche op stabiel laag niveau’

Het imago van de verzekeringsbranche als geheel bevindt zich in 2010 op een stabiel laag niveau. Dat is één van de bevindingen uit de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aandeel consumenten dat van mening is dat verzekeraars een positief imago hebben, ligt rond de vijftig procent; zeven jaar geleden was dit percentage nog tachtig procent. De kredietcrisis en de nasleep van de woekerpolisaffaire heeft volgens het Verbond vermoedelijk het herstel van het imago van de sector in de weg gestaan. Een onderzoek naar vertrouwen van consumenten in de verzekeringssector liet eerder zien dat zich op dit punt in de eerste maanden van 2010 een licht herstel begint af te tekenen.

related partner content for mobile comes here

Verder komt uit de monitor naar voren dat ruim een kwart (28 procent) van de consumenten de polisvoorwaarden niet of slechts globaal leest bij het afsluiten van een verzekering. Eén op de vijf consumenten die de polisvoorwaarden wel zorgvuldig doornemen (19 procent), begrijpt niet wat er staat. Ongeveer de helft van de consumenten is naar eigen zeggen redelijk op de hoogte van de polisvoorwaarden.
Consumenten blijken wel groot belang te hechten aan de eenvoud van verzekeringen en duidelijke polisvoorwaarden; slechts twee procent geeft aan dit onbelangrijk te vinden. Bijna de helft van de ondervraagden vindt de mate van dekking die een verzekeraar biedt, belangrijker dan het hebben van een positief gevoel ten aanzien van de verzekeraar.

Het Verbond zal vanaf nu elke drie maanden het consumentenvertrouwen in verzekeraars publiceren. Het onderzoek is te raadplegen op onder Publicaties/Onderzoeksrapporten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in