Overslaan en naar de inhoud gaan

Media Standaard Survey start in 2011

RAB, NOM, Stir en SKO hebben afgelopen maandag de onderlinge overeenkomst getekend waarin zij afspreken voortaan gezamenlijk op te trekken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook is die dag het contract getekend tussen de MSS partijen en TNS-Nipo. Na beoordeling van voorstellen in hun gezamenlijke tender, besloten de opdrachtgevers de opdracht voor het uitvoeren van de Media Standaard Survey (MSS) te gunnen aan TNS-Nipo. Het MSS onderzoek start in 2011 en zal vanaf dan de bron zijn voor censusinformatie over mediabezit en gedrag in Nederland.

related partner content for mobile comes here

De samenwerking tussen de vier mediabereikonderzoeken is uniek in Nederland en daarbuiten. SKO, Stir, RAB en Nom zeggen hiermee te laten zien dat zij samenwerking serieus nemen. Sinds 2007 leeft bij deze organisaties (SKO, Nom, en ) het idee om te streven naar standaardisatie van variabelen in hun weeg- en wervingbasis. Doel van dit nieuwe MSS is het verkrijgen van cijfers over variabelen die door alle bereiksonderzoeken gebruikt kunnen worden als weeg- en/of wervingsnorm. Ook worden de belangrijkste trends in het Nederlandse Medialandschap vanaf 2011 gezamenlijk onderzocht.

Bij zal de MSS ook gebruikt worden voor de werving van adressen voor het televisiepanel. Nu gebeurt dat nog uit een eigen Establishment Survey.

De MSS is volgens de deelnemende partijen niet de eerste samenwerking. Eerder werkten SKO en RAB samen in het testen van draagbare meters, werken STIR en NOM samen in de fusie van bereiksdata en werken SKO en Stir samen in het onderzoek naar online televisiekijken (WEB-TV). Ook gebruiken alle Mediabereikonderzoeken in Nederland dezelfde Lifestyle-indeling, ontwikkeld door NPO.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in