Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderen zijn vroeger oud

Kinderen worden steeds jonger volwassen. Wie zijn merk wil verkopen aan jonge doelgroepen, moet daar terdege rekening mee houden. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Britse bureau voor reclameonderzoek RDSi Research vroeg in 1997 aan kinderen in de basisschoolleeftijd wat zij later wilden worden. De antwoorden lagen in de sfeer van ‘Batman’ en ‘Barbie’. Toen vorig jaar dezelfde vraag werd gesteld aan dezelfde leeftijdscategorie kwamen er heel wat minder naïeve reacties: voetballer, politieman, popster.

related partner content for mobile comes here

Het verschijnsel heeft al een codenaam: KGOY, wat staat voor kids getting older younger. Kinderen van het nieuwe millennium beleven een heel andere jeugd dan hun leeftijdgenootjes van nog maar tien jaar geleden. Ze hebben vaak oudere ouders, ze leven in een stressvollere en ingewikkelder wereld en ze hebben meer verantwoordelijkheden op jongere leeftijd. Daardoor zijn ze niet meer zo makkelijk te lijmen met onbenullige reclame die hen - vanuit de hoogte - aanspreekt als kinderen.

Wat wél werkt is communicatie ‘van kind tot kind’ (zie de Teletubbies) of een meer volwassen, intelligente benadering waarin humor een grote rol speelt. Opvallend is bijvoorbeeld dat kinderen zich niet zomaar meer laten verleiden tot het verzamelen van leuke, maar waardeloze items. Er moet iets mee te winnen zijn, want anders hebben de hedendaagse kids geen interesse.

< SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in