Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe glasbakcampagne van start

Vorige week is de nieuwe glasbakcampagne ‘verpakkingsglas is eindeloos’ van start gegaan. Doel van de campagne is het gebruik van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stimulans is nodig omdat overheid en bedrijfsleven in het nieuwe Convenant Verpakkingen III de afspraak hebben vastgelegd om in 2005 90 procent van al het eenmalig verpakkingsglas te recyclen, terwijl in 2001 de teller stond op 78 procent van alle nieuw op de markt gebrachte glazen verpakkingen.
Initiatiefnemer van de campagne is zoals vanouds de Stichting Promotie Glasbak. Miranda Boer, secretaris van de stichting: “Uit onderzoek blijkt dat het voor de consument nog niet altijd duidelijk is welk glas in de glasbak hoort. Men weet bijvoorbeeld niet dat parfumflesjes en potjes van dagcrème ook in de glasbak horen. Het blijkt dat mensen overtuigd raken van het nut van de glasbak als we duidelijk maken dat hun lege glazen verpakking geen afval is, maar grondstof voor nieuwe verpakkingen.”?

related partner content for mobile comes here

Vernieuwde website
De nieuwe campagne richt zich vooral op jongeren, tweeverdieners in de randstad en mensen in 'buitenshuissituaties' en heeft geen massamediaal karakter. Boer: “Op basis van onderzoeksgegevens is er voor gekozen om te communiceren over het hoe en waarom van de glasbak en glasrecycling. Een tv-commercial is niet het meest geschikte middel om deze ingewikkelde boodschap te communiceren.”? Tijdens de campagne wordt op verschillende manieren de aandacht van het publiek gevraagd. Hierbij zal het publiek telkens worden aangespoord om meer informatie in te winnen via de vernieuwde Stichting Promotie Glasbak bestaat uit vertegenwoordigers van de levensmiddelenindustrie en -handel, glasproducerende en -verwerkende bedrijven, overheid en inzamelingsbedrijven. De stichting zet zich sinds 1981 in om de inzameling van eenmalige glasverpakkingen via de glasbak te stimuleren. Dit doet zij door middel van reclame en voorlichting.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in