Overslaan en naar de inhoud gaan

Gedragscode voor sms-diensten rond

Telecombedrijven vermelden in reclame over sms-diensten voortaan duidelijk en ondubbelzinnig het totale tarief.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is één van de afspraken die de branche gisteren heeft gemaakt in de gedragscode voor sms-berichten. De afspraken treden direct in werking. De Opta, de Consumentenbond, Stichting de Ombudsman en de vijf aanbieders van mobiele telefonie hebben maanden over het document gepraat. De partijen moeten binnen drie maanden aan de overeengekomen afspraken voldoen.

related partner content for mobile comes here

In elk geval moet de communicatie duidelijker. Zo publiceren mobiele aanbieders op hun internetsite een overzicht van alle sms-diensten met informatie over tarieven, de sms-dienstverlener en de wijze van afmelding. Er komt ook een helpfunctie. Ook maken de bedrijven het aan- en afmelden voor een 'abonnement' eenvoudiger. Zij sturen bij de aanmelding een bevestiging met daarin informatie over het tarief, de hoeveelheid berichten en de wijze van afmelding (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in