Kort geding rond Mars-single Jim


BMG weigert de single ook via Music Store te verkopen. Volgens de retailer is dit exclusieve distributierecht in strijd met de Mededingingswet. De muziekwinkel vreest derving van inkomsten door de samenwerking die Mars, BMG en Free Record Shop zijn aangegaan. ‘We vrezen vooral imagoschade’, zegt directeur Guurink van Music Store. ‘We zullen consumenten moeten teleurstellen.'
Voor bijna drie euro en twee streepjescodes van producten van Mars is de eerste single van Jim vanaf morgen verkrijgbaar bij Free Record Shop. Vanaf 10 mei is Tell Her overal verkrijgbaar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDirecteur R. Schouw van BMG Benelux zegt dat zijn bedrijf door de malaise in de platenindustrie nieuwe popartiesten niet meer goed 'in de markt kan zetten'. BMG ging daarom een samenwerking aan met Mars. Schouw denkt dat dit het begin is van een geheel nieuwe ontwikkeling in de vermaaksindustrie. Sterren worden gekoppeld aan merken, waardoor verscheidene bedrijven profijt kunnen hebben van één artiest (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid