Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenverzet tegen Amerikaanse en Britse producten

Amerika en Groot-Brittannië staan op het punt miljarden euro’s aan inkomsten uit Europa te verliezen door de heersende antipathie als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de Franse consumenten gaf 17 procent aan als gevolg van Amerikaanse deelname aan de oorlog geneigd te zijn voortaan minder Amerikaanse producten te kopen. Slechts 1 procent heeft de neiging juist sneller Amerikaanse producten te kopen. Voor Britse producten is dat respectievelijk 11 procent en 1 procent. In Duitsland is 13 procent minder snel geneigd Amerikaanse goederen te kopen, en 9procent juist sneller. Van de Duitsers zal 10 procent minder gauw Britse producten aanschaffen en 7 procent zal dit sneller doen.

related partner content for mobile comes here

Van de Britten gaf 11 procent aan minder Amerikaanse producten te willen kopen en 4 juist meer.

Sommige consumenten blijken meer dan vijf jaar geleden bereid om hun politieke betrokkenheid te tonen over onderwerpen die na aan het hart liggen. Eenderde van de bevolking in Frankrijk, Duitsland en Engeland is bereid om economische middelen als een boycot in te zetten om hun politieke overtuiging kracht bij te zetten.

Het onderzoek werd uitgevoerd door PR-bureau Weber Shandwick tussen 11 en 13 april, in de laatste fase van de oorlog, onder 1000 respondenten. Volgens Annick Boyen van Weber Shandwick Nederland moeten ook Amerikaanse en Britse bedrijven in Nederland rekening houden met de nasleep van de oorlog. Het bureau adviseert bedrijven om zich niet onder een nationale vlag te positioneren, de relatie met de lokale economie te benadrukken, blijk te geven van maatschappelijk ondernemerschap en uitgebreid te communiceren met de medewerkers zodat zich betrokken voelen en zich niet schamen om voor een Brits of Amerikaans bedrijf te werken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in