Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezamenlijk aandeel HMG-zenders groeit

De HMG-zenders RTL4, RTL5 en Yorin hebben het in april wederom goed gedaan. Het gezamenlijke marktaandeel bedroeg 32 procent (doelgroep…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Yorin realiseerde een marktaandeel van 9,3 procent bij de 20- tot 34-jarigen (0,2 procent hoger dan in maart). Het zenderaandeel van RTL 5 in de doelgroep mannen 20-49 jaar steeg met 0,2 procent naar 6,6 procent. HMG liet hiermee de concurrentie ver achter zich. Het marktaandeel van de SBS Groep (SBS 6, Net 5 en V8) bij boodschappers 20-49 jaar bedroeg in april 24,1 procent (23,8 procent in maart). Het gezamenlijk marktaandeel van de drie publieke zenders bij deze doelgroep bedroeg 29,1 procent (31.1 procent in maart).

related partner content for mobile comes here

HMG meldt verder dat RTL Z (overdag via RTL5) een nieuw wekelijks programma start: ‘BusinessTravelNieuws.nl’. Het programma belicht alle facetten van het zakelijk reizen en volgt de nieuwste ontwikkelingen op de voet. Vanaf woensdag is het programma wekelijks te zien tussen 8.00 en 8.15 uur en binnen de RTL Z-carrousel van die dag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in