Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijk verder dan kosten

In moeilijke tijden concentreren veel bedrijven zich puur en alleen op de kosten. Dat is kortzichtig. Beter is om heldere, meetbare doelen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens marketinggoeroe Philip Kotler reageren veel bedrijven te verkrampt op de huidige economische malaise. Juist nu is marketingdenken geboden, en dat betekent allereerst: kijken naar de klanten die het meest bijdragen aan de winst. Bezuinigingen op deze klantengroep betekent dat je de kip met de gouden eieren slacht. Ook bij het beknibbelen op het reclamebudget is voorzichtigheid geboden.
Onderzoeken naar eerdere perioden van crisis wijzen uit dat de bedrijven die in tijden van economische neergang in reclame investeren, daar later de vruchten van plukken. Een crisis is een ideale gelegenheid om de concurrentie op achterstand te zetten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat bedrijven zich genoodzaakt zien drastisch in hun uitgaven te snoeien.
Maar dat moet dan wel gebeuren zonder dat de merken en de klantrelaties eronder lijden. Met het Performance Improvement-model zou het mogelijk zijn de prestaties van de medewerkers en het bedrijf te verbeteren, en tegelijk de kosten terug te brengen.
Simpelweg door aan de hand van heldere, meetbare doelen en benchmarking na te gaan hoe bedrijf en medewerkers nu presteren en wat er nodig is om die prestaties op een hoger niveau te brengen. Het klinkt simpel, maar tot nu toe gebeurt dat zelden, zo wijst een enquête in Duitsland uit. Het huidige economische klimaat is bij uitstek geschikt om dit type modellen in te voeren.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Absatzswirtschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in