Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerders pleiten voor kinderreclame

De World Federation of Advertisers (WFA) en het Responsible Advertising for Children Programme (RAC) hebben onlangs hun zaak bepleit voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

WFA en RAC bepleiten dat de huidige richtlijn genoeg bescherming biedt aan minderjarige consumenten. In dat kader wees het RAC op het lage aantal klachten over kinderreclame dat bij de zelfreguleringinstanties in de verschillende landen werd geteld.

related partner content for mobile comes here

Zo ontving de Britse Advertising Standards Association in 2000 iets meer dan 12.000 klachten in totaal. Daarvan hadden er 50 betrekking op kindereclame, waarvan er niet meer dan 6 gegrond werden verklaard. In Duitsland werden in het afgelopen decennium in geen enkel jaar meer dan 50 klachten ingediend op een gemiddeld totaal van 20.000 per jaar. Het RAC telde bij de zelfregulerende instanties in 24 landen niet meer dan 470 klachten over kinderreclame. Daaruit trekken de adverteerders de conclusie dat de huidige regelgeving prima voldoet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in