'HP/De Tijd in juni al tweewekelijks'


Dat zijn althans de plannen van de directie van uitgeverij Audax. Interne bronnen melden dat de hoofdredactie van HP de Tijd die plannen niet onderschrijft. De redactie van het opinieblad is vanmiddag ingelicht.
Vorige week heeft de directie van Audax (onder meer hoofddirecteur Carel Bikkers en Publishing-baas Yolanda Formanoy) de hoofdredactie van HP/De Tijd geïnformeerd. In de plannen die de directie wil doorvoeren zou zo’n 30 procent van de redacteuren het veld moeten ruimen.
Naast een tweewekelijkse verschijningsfrequentie gaat HP/De Tijd specials brengen op het gebied van auto’s, mode en reizen. Redactioneel moeten die specials (deels) worden verzorgd door de redacties van andere Audax-titels, zoals glossy Avantgarde.
Met de plannen beoogt de Audax-directie de verslechtering van de advertentiemarkt tegen te gaan. Publishing-directeur Formanoy ontkent tegenover Adformatie dat er een besluit over een tweewekelijkse frequentie is genomen. 'Wij zijn nog bezig plannen te maken en nog met de hoofdredactie in gesprek.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid