Overslaan en naar de inhoud gaan

PCM boekt meer winst

PCM Uitgevers heeft in 2007 het bedrijfsresultaat met 18,7 procent zien groeien. Ook de nettowinst nam toe, van 6,4 miljoen euro in 2006…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verbetering van het bedrijfsresultaat is volgens PCM te danken aan betere prestaties bij verschillende onderdelen van de onderneming. Vooral AD NieuwsMedia, waarin PCM een economisch belang van 63 procent heeft, doet het goed en schreef voor het eerst zwarte cijfers. Ook de boekenuitgeverijen lieten sterke resultaten zien.

related partner content for mobile comes here

Door tegenvallende groei van het aantal personeelsadvertenties bleef de omzetgroei met 1 procent achter bij de verwachtingen. De advertentieomzet van de landelijke dagbladen NRC Handelsblad/nrc.next, Trouw en de Volkskrant liet een stijging zien van 2 procent. De totale advertentieomzet voor dagbladen (inclusief AD NieuwsMedia) nam met 1,7 procent af.

PCM trekt zich terug uit de onderwijsmarkt en heeft ThiemeMeulenhoff in de etalage gezet. Volgens PCM-topman Bert Groenewegen vergt de onderwijsmarkt de komende jaren veel investeringen en heeft ThiemeMeulenhoff niet de schaalgrootte om die te rechtvaardigen, zo liet hij weten bij de presentatie van de jaarcijfers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in