Overslaan en naar de inhoud gaan

Handel wordt veelzijdiger

Prognose: de handel wordt de komende jaren nog onoverzichtelijker, maar ook veelzijdiger en levendiger. Dor de komst van nieuwe technieken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een van de technieken waar veel van wordt verwacht, is ‘RFID’, oftewel Radio Frequency Identification. Hiermee wordt via radiogolven informatie op een chip op afstand gelezen en opgeslagen. Zo kan een volgeladen boodschappenkar in een supermarkt in één keer worden gescand. Handig voor klanten.

related partner content for mobile comes here

Maar ook voor de retailer, omdat baliemedewerkers meteen weten wie de klanten zijn, als ze binnenkomen. Er verschijnt desgewenst direct een compleet klantbeeld op een pc, als de klanten hun klantenkaart met RFID-chip althans bij zich hebben, waarna software van de retailer ter plekke aanbiedingen-op-maat kan bedenken. Andere veelbelovende technieken zijn infozuilen, via internet en/of op de winkelvloer en multi-service-terminals waarmee klanten allerlei diensten (productinformatie, campagnes, opladen chipknip, et cetera) kunnen verrichten.

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in