
Een van de technieken waar veel van wordt verwacht, is ‘RFID’, oftewel Radio Frequency Identification. Hiermee wordt via radiogolven informatie op een chip op afstand gelezen en opgeslagen. Zo kan een volgeladen boodschappenkar in een supermarkt in één keer worden gescand. Handig voor klanten.
Maar ook voor de retailer, omdat baliemedewerkers meteen weten wie de klanten zijn, als ze binnenkomen. Er verschijnt desgewenst direct een compleet klantbeeld op een pc, als de klanten hun klantenkaart met RFID-chip althans bij zich hebben, waarna software van de retailer ter plekke aanbiedingen-op-maat kan bedenken. Andere veelbelovende technieken zijn infozuilen, via internet en/of op de winkelvloer en multi-service-terminals waarmee klanten allerlei diensten (productinformatie, campagnes, opladen chipknip, et cetera) kunnen verrichten.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftBron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee