Consument wil zelf bepalen wie reclame stuurt
Via Infofilter.nl hebben 1,5 miljoen consumenten zelf bepaald of ze zich willen laten blokkeren tegen ongevraagde reclame, commerciële aanbiedingen en telefonisch marktonderzoek.
Het onderzoek is gestart omdat steeds meer bij Infofilter geblokkeerde consumenten aangeven reclames slechts ten dele te willen laten blokkeren. Uit het onderzoek blijkt dat bijna 500 duizend consumenten zelf willen kiezen of ze wel of niet geblokkeerd worden voor reclame per branche deelgebied: energie, financieel, dagbladen, tijdschriften of telecom. Ook willen ze zelf kunnen bepalen of de blokkade voor aanbiedingen per post, telefoon of mobiele telefoon geldt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVoorzitter van de Stichting Infofilter Paul Nouwen: ‘Uit ons onderzoek blijkt dat het volledige blokkeren van commerciële informatie voor consumenten, zoals een aantal politieke partijen dit voor staat, niet meer van deze tijd is. De grootste irritatie ontstaat doordat consumenten ’s avonds vrij laat gebeld worden over een onderwerp dat ze niet interesseert. Ieder product of dienst gedijt natuurlijk het beste als een consument daar ook prijs op stelt. Infofilter legt de keuze of ze deze wel of niet willen ontvangen bij de consument zelf.’
Een groot deel van het bedrijfsleven en een groot aantal goede doelen die samen meer dan 90 procent van de directe reclame of commerciële informatie in Nederland verzorgen, is aangesloten bij Stichting Infofilter.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid