Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil zelf bepalen wie reclame stuurt

Eén op de drie Nederlandse consumenten wil zelf aangeven welke post met reclame ze wel of niet willen ontvangen. Dit blijkt uit onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Via hebben 1,5 miljoen consumenten zelf bepaald of ze zich willen laten blokkeren tegen ongevraagde reclame, commerciële aanbiedingen en telefonisch marktonderzoek.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek is gestart omdat steeds meer bij Infofilter geblokkeerde consumenten aangeven reclames slechts ten dele te willen laten blokkeren. Uit het onderzoek blijkt dat bijna 500 duizend consumenten zelf willen kiezen of ze wel of niet geblokkeerd worden voor reclame per branche deelgebied: energie, financieel, dagbladen, tijdschriften of telecom. Ook willen ze zelf kunnen bepalen of de blokkade voor aanbiedingen per post, telefoon of mobiele telefoon geldt.

Voorzitter van de Stichting Infofilter Paul Nouwen: ‘Uit ons onderzoek blijkt dat het volledige blokkeren van commerciële informatie voor consumenten, zoals een aantal politieke partijen dit voor staat, niet meer van deze tijd is. De grootste irritatie ontstaat doordat consumenten ’s avonds vrij laat gebeld worden over een onderwerp dat ze niet interesseert. Ieder product of dienst gedijt natuurlijk het beste als een consument daar ook prijs op stelt. Infofilter legt de keuze of ze deze wel of niet willen ontvangen bij de consument zelf.’

Een groot deel van het bedrijfsleven en een groot aantal goede doelen die samen meer dan 90 procent van de directe reclame of commerciële informatie in Nederland verzorgen, is aangesloten bij Stichting Infofilter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in