Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei SBS dankzij Veronica

Er werd in week 45 goed gekeken naar Veronica. Ook NET5 vertoonde groei. De twee zenders laten het marktaandeel van SBS Broadcasting…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SBS kwam in de doelgroep 20-49 in totaal uit op 20,9 procent. Dat is 1,3 procent hoger dan in week 44. SBS6 daalde in aandeel van 9,1 naar 8,8, maar Veronica zag het aandeel van 6 naar 6,9 stijgen (onder meer dankzij de Veronica Premièremaand en de hele Harry Potter-reeks) en NET5 ging van 4,5 naar 5,2.

Het marktaandeel van marktleider RTL Nederland daalde met 1,2 naar 35,7 procent. De NPO (Ster) kwam op +2,1 en 23,6 uit, met name door het Champions League voetbal. Bij de zenders bleef RTL4 marktleider, zat NPO1 nog altijd ruim onder het marktaandeel van het eerste halfjaar en passeerde Veronica RTL5 als vijfde zender.

related partner content for mobile comes here


Best bekeken
Bij de populaire programma’s in 20-49 bleef RTL4 zeer dominant, al heeft een aantal programma’s in week 45 even plaatsgemaakt voor het voetbal.


Uitgesteld kijken
Bij uitgesteld kijken valt op dat maar liefst 68% uitgesteld naar de serie Hollands Hoop heeft gekeken. Nieuwe buren had in totaal veel kijkers, maar daarvan is ook een groot deel uitgesteld. Verder is Ik Vertrek een populair programma om ‘later’ te kijken.



Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in