Overslaan en naar de inhoud gaan

Oplage-instituut HOI gaat op in NOM

De oplageregistratie wordt per 1 januari 2015 definitief door de stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) gedaan. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In juli dat het instituut voor media auditing HOI wordt opgedoekt. Veel uitgevers hadden (pro forma) hun abonnement per 1 januari opgezegd, op aanraden van NDP Nieuwsmedia en de Groep Publiekstijdschriften (GPT). De gehele branche wil naar een transparante gecertificeerde oplage.

Er was veel onvrede onder uitgevers over de huidige manier van meten en de ondoorzichtigheid van de cijfers, met name de digitale oplages. NDP en GPT zijn de afgelopen maanden betrokken geweest bij de veranderingen. In juli werd al gesuggereerd dat NOM de oplageregistratie zou kunnen overnemen.

Brancheverenigingen PMA en BVA meldden dat ze het belangrijk vonden dat er gecertificeerde oplagecijfers blijven. Naast bereikscijfers zijn marktbreed gedragen oplagecijfers belangrijk voor adverteerders.

Meer synergie
NOM-voorzitter Frans Maréchal zegt dat het samenbrengen van activiteiten rond oplage en bereik van dagbladen en tijdschriften moet leiden tot meer synergie voor mediamerken en een efficiëntere inrichting van de organisatie. Het bestuur van NOM wordt aangepast aan de nieuwe situatie.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in