Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden Meetlat naar ABN Amro

Weekblad Opzij heeft ABN Amro onderscheiden voor de meest emancipatoire advertentie die het afgelopen jaar in het blad stond.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Gouden Meetlat 2002 is gisteravond voor de advertentie ‘Koers vasthouden of bijsturen’ uitgereikt aan de bank, zijn mediabureau Kobalt en reclamebureau PPGH JWT. De jury die bestond uit Cisca Dresselhuys (hoofdredacteur Opzij), Cora Baas (Mediaedge:cia) en Sylvia Weeda (Unilever) noemde ABN Amro’s advertentie van een oudere close-up gefotografeerde dame ‘roldoorbrekend en zeer krachtig’. Verder meende de jury dat de ‘stopping power’ van de advertentie groot was, ‘maar ‒ in tegenstelling tot veel andere opvallende advertenties ‒ is en blijft na lezing overduidelijk dat de afzender ABN Amro is’. De Gouden Meetlat werd voor het derde jaar uitgereikt.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in