Ster meet effectiviteit van tv-commercials
De Ster is in samenwerking met bureau MarketRespons het Televisie Reactie Onderzoek gestart (TRO). Het onderzoek test commercials op…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De inhoudelijke kenmerken van de commercial en de manier waarop de doelgroep de boodschap verwerkt worden gemeten. De Ster doet hetzelfde al enkele jaren voor radioreclame in het Radio Reactie Onderzoek (RRO).
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Bij elke meting worden vier commercials uit dezelfde productgroep onderzocht. Respondenten krijgen een videoband met de commercials en vullen een schriftelijke vragenlijst in. Benchmarking is mogelijk op twee gebieden: op doelgroep en op product. De Ster denkt dat dit de meerwaarde is het onderzoek: de resultaten worden gepresenteerd in het licht van de prestaties van de concurrent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid