Overslaan en naar de inhoud gaan

Siebel: minder omzet en meer verlies in 2002

De omzet van CRM-leverancier Siebel is in 2002 uitgekomen op 1,64 miljard dollar. Dat is 22 procent minder dan de omzet van 2,08 miljard…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet van Siebel is over het vierde kwartaal nog wel met 11 procent gestegen. Siebel boekte in dat kwartaal een omzet van 394,7 miljoen dollar, vergeleken met 357,2 miljoen dollar in het derde kwartaal van fiscaal 2002. De omzet uit licenties bedroeg in het vierde kwartaal van 2002 157,4 miljoen dollar, vergeleken met 126,8 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2002. Dat is een stijging van 24 procent. De omzet uit onderhoud, consultancy en andere dienstverlening kwam uit op 237,4 miljoen dollar, tegen 230,3 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2002. Dat is een stijging van 3 procent. Het netto verlies inclusief een eenmalige kostenpost als gevolg van herstructurering ter grootte van 95,9 miljoen dollar bedroeg 38 miljoen dollar, ofwel 0,08 dollar per aandeel. Over het derde kwartaal van 2002 bedroeg het verlies 92,1 miljoen dollar of 0,19 dollar per aandeel.

related partner content for mobile comes here

De eenmalige kostenpost over het vierde kwartaal omvat onder andere kosten ter grootte van 94,6 miljoen dollar voor het afvloeien van personeel als gevolg van het sluiten van vestigingen en een additionele post ter grootte van 1,3 miljoen dollar voor een verdere verkleining van het aantal medewerkers. In het derde kwartaal boekte het bedrijf een eenmalige kostenpost voor het afvloeien van medewerkers en het sluiten van faciliteiten ter grootte van 109,4 miljoen dollar. De totale herstructureringskosten over de laatste zes maanden van het jaar dat eindigde op 31 december 2002 komen daarmee uit op 205,3 miljoen dollar.

‘We zijn het jaar 2003 van start gegaan als de toonaangevende partij op het gebied van customer relationship management, één van de grootste en snelst groeiende segmenten van de markt voor enterprise-applicaties’, zegt Thomas M. Siebel, chairman en chief executive officer van Siebel Systems. ‘Gegeven onze sterke positie in de CRM-markt, de grote tevredenheid van onze klanten, de toonaangevende positie die onze producten innemen en onze krachtige financiële positie zijn we in een goede uitgangspositie om onze omzet verder te laten groeien en de operationele marges te verbeteren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in