Siebel: minder omzet en meer verlies in 2002


De omzet van Siebel is over het vierde kwartaal nog wel met 11 procent gestegen. Siebel boekte in dat kwartaal een omzet van 394,7 miljoen dollar, vergeleken met 357,2 miljoen dollar in het derde kwartaal van fiscaal 2002. De omzet uit licenties bedroeg in het vierde kwartaal van 2002 157,4 miljoen dollar, vergeleken met 126,8 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2002. Dat is een stijging van 24 procent. De omzet uit onderhoud, consultancy en andere dienstverlening kwam uit op 237,4 miljoen dollar, tegen 230,3 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2002. Dat is een stijging van 3 procent. Het netto verlies inclusief een eenmalige kostenpost als gevolg van herstructurering ter grootte van 95,9 miljoen dollar bedroeg 38 miljoen dollar, ofwel 0,08 dollar per aandeel. Over het derde kwartaal van 2002 bedroeg het verlies 92,1 miljoen dollar of 0,19 dollar per aandeel.
De eenmalige kostenpost over het vierde kwartaal omvat onder andere kosten ter grootte van 94,6 miljoen dollar voor het afvloeien van personeel als gevolg van het sluiten van vestigingen en een additionele post ter grootte van 1,3 miljoen dollar voor een verdere verkleining van het aantal medewerkers. In het derde kwartaal boekte het bedrijf een eenmalige kostenpost voor het afvloeien van medewerkers en het sluiten van faciliteiten ter grootte van 109,4 miljoen dollar. De totale herstructureringskosten over de laatste zes maanden van het jaar dat eindigde op 31 december 2002 komen daarmee uit op 205,3 miljoen dollar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente Delft‘We zijn het jaar 2003 van start gegaan als de toonaangevende partij op het gebied van customer relationship management, één van de grootste en snelst groeiende segmenten van de markt voor enterprise-applicaties’, zegt Thomas M. Siebel, chairman en chief executive officer van Siebel Systems. ‘Gegeven onze sterke positie in de CRM-markt, de grote tevredenheid van onze klanten, de toonaangevende positie die onze producten innemen en onze krachtige financiële positie zijn we in een goede uitgangspositie om onze omzet verder te laten groeien en de operationele marges te verbeteren.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid