Overslaan en naar de inhoud gaan

Gemak is belangrijk voor consument

Gemak speelt een steeds belangrijkere rol bij consumentenkeuzes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tachtig procent van de consumenten laat zich bij het kopen van mobieltjes, verzekeringen en online producten en diensten leiden door gemak. Bedrijven moeten 'easy' zijn, zeker in branches waar de consument het vertrouwen volledig kwijt is.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit onderzoek van .

Consumenten hebben genoeg van nodeloos complexe producten en diensten, geeft het onderzoek aan. Er is geen geduld meer voor onleesbare handleidingen, bureaucratische procedures en onhandige openingstijden. De kritische 24-uursconsument wil dat bedrijven het leven makkelijker maken.

Dat gemak mag best iets extra's kosten en het ontbreken ervan kan een reden zijn over te stappen. 'Zo overweegt een derde van de consumenten van verzekeraar te switchen als die onvoldoende gemak biedt', aldus MarketResponse.

Wat gemakkelijk is voor klanten is allerminst eenvoudig voor bedrijven, menen de onderzoekers. Gemak verschilt per branche en per doelgroep. Een voorbeeld: de helft van de 55-plussers wil een telefoon met zo min mogelijk knopjes, maar de meeste jongeren vinden het juist makkelijk dat een toestel een maximaal aantal functies heeft. Volgens de onderzoekers is er 'geen geheim recept voor gemak'.

MarketResponse vroeg 500 respondenten wat zij onder gemak verstaan en hoe belangrijk gemak is in hun aankoopgedrag.

Er werden drie branches nader onderzocht: mobiele telefonie, verzekeringen en online shopping. Tachtig procent van de consumenten zegt de voorkeur te geven aan bedrijven die 'easy' zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in