Achmea spreekt verkopers aan op overgewicht
Werkgevers zijn niet verzot op loonslaven die voortdurend ongezond eten, kettingroken en weinig bewegen. Zorgverzekeraars al helemaal niet. Met dure gezondheidschecks, stop-met-rokencursussen en zelfs geldbonussen hopen ze hun medewerkers op het rechte pad te krijgen en te houden. Achmea gaat nog net even verder: accountmanagers -die op pad gaan om polissen te verkopen- worden aangesproken op hun slechte conditie, meldt de GPD.
'Ons bedrijf is er voor de gezondheid en vitaliteit van Nederlanders. Ons personeel moet die visie uitdragen', zegt commercieel directeur Arné van den Boom. Daarom zijn de 170 medewerkers van de afdeling commercie onlangs binnenstebuiten gekeerd. 'Gemiddeld waren we drie kilo te dik', aldus Van den Boom. De meeste medewerkers stortten zich vervolgens op het programma Topfit, waarin sportieve activiteiten en vitaliteitschecks zijn opgenomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid