Overslaan en naar de inhoud gaan

Tuurlijk groei!

De berichten in de pers over de ontwikkelingen van de mediabestedingen houden mediamensen ernstig bezig. Twee weken geleden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het laatste bericht van Nielsen Media Research laat (nog) zien dat in het derde kwartaal de mediabestedingen in totaal met 4,8 procent zijn gestegen.
Dit persbericht geeft feilloos het failliet van Nielsen aan. Nielsen meet de bruto tariefkaartwaarde en ziet dat er meer geadverteerd is. Want meer advertenties, meer spots, meer van alles.

related partner content for mobile comes here

Wat Nielsen niet meldt, is wat er daadwerkelijk betaald is. Ik zie op straat geen lege abrivlakken maar wel opvallend veel charitatieve instellingen en ik weet wat deze partijen betalen.Tariefkaarten zijn nog nooit zo zacht geweest.

Voor media-inkopers is het een perfect moment om meer dan ooit een prachtige deal te sluiten. De exploitanten geven allemaal aan dat ‘alles mogelijk is’. De scheidingslijn tussen redactie en commercie is nog nooit zo dun geweest als nu. We moeten alleen oppassen dat het ons niet in het gezicht ploft en kwaliteit in het geding komt.

De markt heeft altijd gelijk. Advertentiemogelijkheden veranderen en worden nu ruimer. Kortom: er is groei in de mogelijkheden. De kans is groot dat capaciteitsproblemen bij de tv-zenders tot het verleden behoren. Wie wordt de eerste sponsor van het halfachtjournaal?

Wacht maar af; het duurt nog maar even en dan is het kopen van de gehele voorpagina van De Telegraaf een feit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in