Overslaan en naar de inhoud gaan

'Druk op uitgevers vakinformatie'

Uitgevers van vakinformatie zullen de komende jaren druk voelen op hun omzet door een mogelijke recessie in Westerse economieën.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De huidige groei in de sector kan in ieder geval niet in stand worden gehouden, stelt Deutsche Bank in een notitie over enkele uitgevers. De bank is vooral negatief gestemd over de vooruitzichten voor Pearson, Thomson Reuters en Informa, waar volgens Deutsche Bank de omzet gaat dalen in 2009. Elders wordt een minimale groei verwacht.

related partner content for mobile comes here

Klanten zullen in toenemende mate kritisch naar hun uitgaven gaan kijken. Dit is al te merken bij de advertentiebestedingen, maar ook op terugkerende uitgaven aan data die professionele uitgevers leveren zal worden gekort. Volgens Deutsche Bank is de recente omzetwaarschuwing van het softwarebedrijf SAP in dit licht een teken aan de wand.

Deutsche Bank zegt dat er selectiever naar de sector moet worden gekeken. De bank hanteert een ’sell’-advies voor Thomson Reuters en Pearson. Reed Elsevier staat op ’hold’ en Wolters Kluwer op ’buy’. Volgens Deutsche Bank wordt Wolters Kluwer nu laag gewaardeerd en heeft het bedrijf al aangegeven last te hebben van de kredietcrisis.

Bron: De Financiële Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in