Overslaan en naar de inhoud gaan

DNB gaat volgende week failliet

Toen wij vorige week onze gratis knipseldienst introduceerden kregen we veel reacties en suggesties. De leukste reactie kwam van een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om ons op weg te helpen kregen we een kijkje in de glazen bol die de cartoonist nu gebruikt: googelen op ´aanstaande zondag´ of ´dinsdag 2 november´ bijvoorbeeld. Verwante zoektermen: ´dit najaar´, ´begin volgend jaar´ enzovoorts. Verder gebruikt deze tekenaar Wikipedia als encyclopedie en wist zodoende al in juni dat Michael Jackson in augustus 50 zou worden. Tot slot hebben instanties als de tweede kamer en het CBS openbare publicatieagenda´s.

related partner content for mobile comes here

Kern van de zaak: truukjes genoeg om via Google het nieuws van de toekomst te achterhalen, maar hoe kun je automagisch vaststellen welk gevonden item relevant is, en welk niet? Als Michael Jackson binnenkort 50 wordt is dat nieuws, als ik Abraham zie vindt alleen mijn gezin dat leuk. Vraag aan de lezer: welke tools, queries en slimmigheidjes gebruik jij om in de toekomst te kijken?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in