Overslaan en naar de inhoud gaan

De ontwikkelingen volgens Marian Salzman (III)

Een posting in drie delen:Doemdenken met Marian Salzman (I)Marian Salzman: 'It's a brave new world' (II) De ontwikkelingen volgens Marian…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een posting in drie delen:


De ontwikkelingen volgens Marian Salzman (III)

related partner content for mobile comes here

Na het schetsen van de stand van zaken, vertelt Marian Salzman ons: wat staat er ons te wachten?
Welke ontwikkelingen komen eraan?

The New social
Volgens Salzman is the New Social opgestaan. In haar presentaties noemde ze deze consument eerst de 'Anti-Social', maar de millennials tikte haar daar voor op de vingers: te negatief. Er zijn nieuwe sociale vormen ontstaan, een andere vorm van intimiteit vanwege de vele online relaties die er nu bestaan.

Personal CPM's
'Personal Cost per thousand' In de nabije toekomst zullen individuen zelf waarde kunnen genereren aan de hand van hun invloed op anderen. Heb je veel online vrienden en veel invloed? Dan betaal je minder dan mensen die minder invloed en vrienden hebben.

Monetizing me
In het verlengde van de CPM's: de waarde die gecreëerd wordt, zal wel betrouwbaar en transparant moeten zijn. Dat geldt ook voor merken: een gekochte waardering zal niet geloofwaardig zijn, een objectieve aanbeveling daarentegen wel. Merken zullen volgens Salzman bereid moeten zijn eerlijke kritiek en enthousiaste waardering te ondergaan.

Media as the third space
Niets geen Starbucks of andere Out of Home-locaties als derde levensruimte (naast leven en werk): media is de third space. We verdelen onze tijd niet alleen meer tussen privé-leven en werk, maar steeds meer in de 'mediaruimte'. En door het gebruik van media en meerdere zaken tegelijk doen (multitasking) creëert de consument als het ware meer tijd.

A map of my media world
In deze slechte economische tijden willen mensen zich veilig voelen en dat doen ze in grote mate achter hun computer in de diverse mediamogelijkheden dankzij de interactie technologie.

Grazing versus buying
Snelle, impulsieve aankopen zijn niet meer van deze tijd. Wat wel gebeurt, is thuis achter de computer online surfen en info zoeken via goedkope bandbreedte. Dus geen dure benzine verbranden.

Media as the ultimate consumer category
Vanwege de snelle groei van user generated content zijn de productiekosten minimaal. Hierdoor is online media de ultieme consumentencategorie en de potentie ervan ongekend.

Me, me and more mine
Het is vooral media die mensen een instant fix bieden aan elke emotie die ze willen, wanneer ze maar willen.

Fragmentation, polarization, transparency
De media-omgeving zorgt voor grote mogelijkheden voor specialisatie. Niches worden subniches. Deze fragmentatie wordt gedreven door individuele consumentinteresses. Het zorgt er ook voor dat mediaconsumenten steeds meer customized aanbiedingen verwachten.

Er zit wel een nadeel aan deze ontwikkelingen meent de trendwatcher: als je de info zo kunt personaliseren en alleen achter je eigen behoeften aangaat, kom je als consument tot minder nieuwe ideeën die je zouden kunnen prikkelen, tegen. Het kan leiden tot polarisatie.

Spies like us
In deze nieuwe wereld kunnen alleen de meest vaardige consumenten zich onttrekken aan het alziende oog van overheid, merken of criminelen (hackers, phishers).

Media brands within brands
In deze mediawereld vervagen de grenzen tussen merk en content en tussen grote merken en de rest. Kleine online, individuele merken kunnen het net zo goed doen als grote, reeds langbestaande merken. Vaak zelfs beter.

The online world is flat
Iedereen en alles is slechts een muisklik weg. Een grote mediatitel is net zo dichtbij als een klein obscure site aan de andere kant van de wereld.

Will sub-brands be the big money?
Submerken kunnen waarde toevoegen aan de hoofdmerken. Neemt bijvoorbeeld bekende bloggers die voor een website gaan bloggen.

Tot slot nog een tip van Salzman wat betreft in welke bedrijfstakken je als bedrijf winst kunt maken in de nabije toekomst? 'Je kunt je richten op educatie, het verbeteren van het onderwijs, biologisch voedsel en je hebt het kip met de gouden ei gevonden als je in de farmaceutische industrie dé oplossing voor obesitas ontdekt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in