Jongeren meer beïnvloed door advertenties in e-mail dan door boodschappen op social networks
Het Centrum voor Media Design van Ball State University bestudeerde in opdracht van het Amerikaanse directmarketingbureau Exact Target de invloed van verschillende marketingkanalen op verschillende consumentengoepen, waaronder jongeren tussen de 18 en 34 jaar.
Uitslag: deze groep wordt meer beïnvloed door direct- en e-mailmarketingboodschappen dan door commerciële boodschappen op social networks.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVerrassend volgens de onderzoekers, omdat de trend juist laat zien dat de jongerendoelgroep steeds minder gebruik maakt van e-mail, in ruil voor social networking, instant messaging (IM) en mobiel.
Natuurlijk past de uitslag helemaal in het straatje van de core business van Exact Target, genoeg om er een persbericht over uit te sturen, maar kennelijk bewaren jonge consumenten hun e-mail voor de commercie, terwijl ze op social networks met rust gelaten willen worden.
Een whitepaper is hier op te vragen.
De onderzoekers van Balll State onderzochten de invloed de verschillende media op 6 verschillende consumentenprofielen:
? Wired Users: 20 procent hiervan doet mee aan speciale mobiele abonnementen waarbij ze advertenties te zien krijgen. Meestal via sms. Ze zijn dan met name geïnteresseerd in info over de eigen financiële situatie en reisaabiedingen.
? Young Homemakers: Meer dan de helft maakt gebruik van social networking en sms. Maar DM en e-mail bewaren ze voor de commerciële boodschappen.
? Retired: 81 procent kocht weleens online, 94 procent daarvan werd beinvloed door een of andere vorm van DM.
? College Students: vinden dat marketeers ver uit de buurt moeten blijven van hun privé communicatiekanalen (sms, social networks).
? Teens: deze groep zit het meeste op social networks. Maar toch zullen zij ook eerder een aankoop doen nadat ze op een aanbod zijn gewezen in een e-mail, gevolgd door advertenties via sms en social networksites.
? Established Professionals: vrouwen in deze groep zijn eerder geneigd nieuwe kanalen als instant messaging, sms en social networking te gebruiken, om te communiceren met vrienden en familie. Maar zowel mannen als vrouwen shoppen online. 92 procent in deze groep doet dat.
(via Marketingvox)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid