Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren meer beïnvloed door advertenties in e-mail dan door boodschappen op social networks

Het Centrum voor Media Design van Ball State University bestudeerde in opdracht van het Amerikaanse directmarketingbureau Exact Target de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bestudeerde in opdracht van het Amerikaanse directmarketingbureau de invloed van verschillende marketingkanalen op verschillende consumentengoepen, waaronder jongeren tussen de 18 en 34 jaar.

related partner content for mobile comes here

Uitslag: deze groep wordt meer beïnvloed door direct- en e-mailmarketingboodschappen dan door commerciële boodschappen op social networks.

Verrassend volgens de onderzoekers, omdat de trend juist laat zien dat de jongerendoelgroep steeds minder gebruik maakt van e-mail, in ruil voor social networking, instant messaging (IM) en mobiel.

Natuurlijk past de uitslag helemaal in het straatje van de core business van Exact Target, genoeg om er een over uit te sturen, maar kennelijk bewaren jonge consumenten hun e-mail voor de commercie, terwijl ze op social networks met rust gelaten willen worden.

Een whitepaper .

De onderzoekers van Balll State onderzochten de invloed de verschillende media op 6 verschillende consumentenprofielen:

? Wired Users: 20 procent hiervan doet mee aan speciale mobiele abonnementen waarbij ze advertenties te zien krijgen. Meestal via sms. Ze zijn dan met name geïnteresseerd in info over de eigen financiële situatie en reisaabiedingen.

? Young Homemakers: Meer dan de helft maakt gebruik van social networking en sms. Maar DM en e-mail bewaren ze voor de commerciële boodschappen.

? Retired: 81 procent kocht weleens online, 94 procent daarvan werd beinvloed door een of andere vorm van DM.

? College Students: vinden dat marketeers ver uit de buurt moeten blijven van hun privé communicatiekanalen (sms, social networks).

? Teens: deze groep zit het meeste op social networks. Maar toch zullen zij ook eerder een aankoop doen nadat ze op een aanbod zijn gewezen in een e-mail, gevolgd door advertenties via sms en social networksites.

? Established Professionals: vrouwen in deze groep zijn eerder geneigd nieuwe kanalen als instant messaging, sms en social networking te gebruiken, om te communiceren met vrienden en familie. Maar zowel mannen als vrouwen shoppen online. 92 procent in deze groep doet dat.

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in