Overslaan en naar de inhoud gaan

Geef je beste klanten gerust een streepje voor

Focussen op je belangrijkste klanten werpt zijn vruchten af.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je kunt niet ál je klanten optimaal van dienst zijn. Dat is simpelweg te duur. Wie zijn beste klanten een voorkeursbehandeling geeft, hoeft gelukkig niet bang te zijn voor negatieve effecten op het koopgedrag van de rest.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit onderzoek in zowel B2C- als B2B-markten. Prioriteiten stellen op dit vlak leidt tot een hogere gemiddelde omzet per klant, vermindert de marketing- en saleskosten en heeft een positief effect op de relatie met de topklanten.

Probleem: veel bedrijven hebben in theorie wel een prioriteitenstrategie maar komen er niet aan toe om die in de praktijk handen en voeten te geven. Het helpt om eens de klantendatabase op orde te brengen en uit te zoeken wie de beste klanten precies zijn.

De tweede stap is overgaan tot actie: de planning en control voor de toppers uitbreiden, zorgen voor een adequaat CRM-beleid, het beloningssysteem aanpassen enzovoort.

Dit is een samenvatting van een artikel uit Journal of Marketing.Marketing International verzamelt de belangrijkste artikelen uit 50 internationale marketingvakbladen. De artikelen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in