Overslaan en naar de inhoud gaan

Wessanen goes organic

Royal Wessanen introduceert een luxe lijn biologische producten onder de naam Whole Earth bij Albert Heijn, Jumbo en Marqt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om bijna twintig artikelen waaronder fruitspreads, muesli, pindakaas, chocoladepasta's, koek en frisdranken. Wessanen noemt het organic producten, omdat dat volgens onderzoek onder de Nederlandse consument een beter imago heeft. ‘Biologisch wordt toch nog te veel geassocieerd met de natuurwinkel en heeft daardoor een negatief imago’, weet Lex de Rooij, directeur marketing bij Wessanen.

related partner content for mobile comes here

Het merk is op dit moment vooral bekend in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. In Groot-Brittannië is de consument veel verder dan in Nederland wat betreft bio-producten, zo blijkt uit cijfers van Wessanen. Daar koopt 90 procent van de bevolking wel eens organic producten, terwijl dat in Nederland maar 4 procent is. Met Whole Earth zegt Wessanen vooral smaakvollere producten op de Nederlandse markt te zetten, want dat is wat bij de Europese consument op de eerste plaats komt, wil men ernaar grijpen.

Bron: ANP via Distrifood

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in