Overslaan en naar de inhoud gaan

DDMA akkoord over Privacy Waarborg

De DDMA-leden hebben zich in grote meerderheid uitgesproken voor invoering van het DDMA Privacy Waarborg.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Organisaties die het waarborg voeren worden jaarlijks getoetst door DDMA. Klachten over de handhaving kunnen worden ingediend bij een nieuw orgaan: de DDMA Privacy Autoriteit. DDMA voorzitter Tom Kok: 'Door de invoering van het DDMA Privacy Waarborg kunnnen mensen in één oogopslag zien of een organisatie deze regels naleeft. Zij krijgen de garantie van een jaarlijkse check en er is een orgaan waar zij terecht kunnen met vragen en klachten, dat het mandaat heeft op te treden bij een overtreding.'

related partner content for mobile comes here

Het waarborg werd in een schriftelijke stemming aangenomen met ruim 92% van de stemmen. Met het Waarborg controleert DDMA de naleving van haar Privacy Code en Code Listbroking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in