Overslaan en naar de inhoud gaan

BVA-voorzitter Jan Driessen: het mes gaat in de budgetten!

BVA-voorzitter Jan Driessen (directeur communicatie van Aegon in het dagelijkse leven) was gisteren het meest helder in zijn voorspellingen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

-voorzitter Jan Driessen (directeur communicatie van Aegon in het dagelijkse leven) was gisteren het meest helder in zijn voorspellingen voor 2009 tijdens .

related partner content for mobile comes here

Hij zei onomwonden dat de financiele crisis ons allemaal ging raken en dat de tijden zoals we die kennen niet meer terugkomen.

Concreet: Aegon gaat dit jaar zeker 20 tot 30 procent op marketingcommunicatie bezuinigen. 'Er komen minder grote reclamecampagnes en de oude lopen langer door', waarschuwde Driessen.

Sponsorcontracten met de schaatsbond en Ajax worden wel gerespecteerd, want Driessen wil zijn betrouwbaarheid niet in de waagschaal stellen, maar nieuwe activiteiten op dit vlak zijn niet te verwachten.

En, zo benadrukt de BVA-voorzitter, hij is niet de enige. Hij heeft onderzoek laten doen onder zijn achterban en daar komt uit dat 31 procent van de BVA-leden denkt dat ze in 2009 gelijk blijven in hun bestedingen.

Maar 44 procent van de adverteerders, aangesloten bij de BVA, gaat flink bezuinigen. 28 procent denkt zeker 10 procent minder te gaan doen aan marketingcommunicatie en 16 procent zeker 20 tot 30 procent minder.

Driessen: 'En dit geldt niet voor één jaar, maar echt voor meerdere jaren'.

Slik....

Hij riep zijn achterban ook op meer werk te maken van verantwoord adverteren.

'Het vertrouwen van consumenten in reclame wordt alsmaar minder. De ergernis neemt toe. Het vluchtgedrag groeit. Return on investment in communicatie wordt belangrijker. Focus! Adverteerders willen gericht adverteren. Door deze crisis wordt dit proces alleen maar versneld.'

Driessen's antwoord op de problemen en zijn stokpaardje is verantwoorde reclame. 'Relevant, echt en eerlijk adverteren. Verleiden mag, maar niet misleiden. Je kunt alleen door deze crisis komen als je eerlijk bent.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in