Pas op met sms-taal
Sms-reclame oefent grote aantrekkingskracht uit op adverteerders. Want per sms kun je jonge doelgroepen bereiken, en je weet vrijwel zeker dat je boodschap wordt gelezen. Is het effectief om de doelgroep in sms-taal aanspreken?
Om dat te onderzoeken kregen groepen jongeren sms’jes in hun eigen sms-taal. Dat typische taalgebruik werd in reclameboodschappen niet erg gewaardeerd: de meeste jongeren vonden het overdreven en ongeloofwaardig. Sms-taal werd alleen geapprecieerd als de reclameberichten waren ondertekend door iemand uit eigen kring ¯ tenminste, als die normaal ook in sms-taal communiceerde.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDit is een samenvatting van een artikel uit Journal of Advertising Research.Marketing International verzamelt de belangrijkste artikelen uit 50 internationale marketingvakbladen. De artikelen worden in het Nederlands samengevat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid