Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken vergeten Twitternaam te registreren

De tien grootste Nederlandse merken blijken geen van allen hun Twitternaam in bezit te hebben.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twitter-accounts met merknamen als Campina, Heineken, Unox, Andrelon en Amstel zijn allemaal in handen van personen die niets met de bedrijven te maken hebben, zo blijkt uit onderzoek van weblog naar het gebruik van Twitter door Nederlandse bedrijven.

related partner content for mobile comes here

Bedrijven die niet in het bezit zijn van hun eigen Twitter account, lopen het risico dat kwaadwillenden uit naam van de merken communiceren met andere gebruikers van Twitter, zeggen de onderzoekers. Sommige bedrijven maken wel actief gebruik van Twitter. In de Verenigde Staten behaalde Dell al ruim een miljoen euro omzet via Twitter. In Nederland startte Telfort onlangs met een eigen Twitter-account.

Om aan te tonen hoe gemakkelijk het is om een Twitternaam vast te leggen van een bekend merk, heeft weblog hyped.nl de Twitternaam van vier bekende Nederlandse merken gekaapt. Het gaat om Becel, Leerdammer, Friesche Vlag en Peijnenburg. Een woordvoerder van de weblog geeft aan de accounts kosteloos aan de bedrijven ter beschikking te stellen indien ze erom vragen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in