
Twitter-accounts met merknamen als Campina, Heineken, Unox, Andrelon en Amstel zijn allemaal in handen van personen die niets met de bedrijven te maken hebben, zo blijkt uit onderzoek van weblog hyped.nl naar het gebruik van Twitter door Nederlandse bedrijven.
Bedrijven die niet in het bezit zijn van hun eigen Twitter account, lopen het risico dat kwaadwillenden uit naam van de merken communiceren met andere gebruikers van Twitter, zeggen de onderzoekers. Sommige bedrijven maken wel actief gebruik van Twitter. In de Verenigde Staten behaalde Dell al ruim een miljoen euro omzet via Twitter. In Nederland startte Telfort onlangs met een eigen Twitter-account.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensOm aan te tonen hoe gemakkelijk het is om een Twitternaam vast te leggen van een bekend merk, heeft weblog hyped.nl de Twitternaam van vier bekende Nederlandse merken gekaapt. Het gaat om Becel, Leerdammer, Friesche Vlag en Peijnenburg. Een woordvoerder van de weblog geeft aan de accounts kosteloos aan de bedrijven ter beschikking te stellen indien ze erom vragen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee