Nieuwe campagne van internetbank Alex Vermogensbank


Om het verschil met de concurrentie duidelijk te maken heeft Alex een Big Bank theory bedacht. Grote banken zijn volgens Alex alleen maar bezig om de grootste te worden met te veel management en een sterke focus op groei. Kijk zelf maar naar de commercial , er komt nog meer kritiek op grote banken in voor.
Op de site van Alex staat onder Onze historie niet vermeld dat zij een tijd lang onderdeel van de Rabobank, een big bank, zijn geweest. Opvallend.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAlex zet zich af tegen de gevestigde banken en dat doen zij al consequent vanaf de oprichting. Nu geeft Alex dus opnieuw aan anders te zijn dan de grote banken. Dat vind ik sterk en er zijn kansen genoeg met deze strategie.
Maar, SNS zegt "zo kan het ook". Rabobank zegt "het is tijd voor een bank die het anders doet, het is tijd voor de Rabobank. Dus meer banken roepen dat ze anders zijn.
Het verschil of onderscheidend vermogen kan gemaakt worden in de kwaliteit van de dienstverlening.
Is de campagne van Alex Vermogensbank een goede aanpak in het huidige tijdsbeeld (kredietcrisis, ING?Postbank, ABN Amro/Fortis, wantrouwen bij consumenten)?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid