Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen internetten meer voor de televisie dan mannen

Amerikaanse vrouwen die tegelijkertijd televisie kijken en internetten; het zijn er een stuk meer dan mannen. En het worden er alleen maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens een onderzoek van het Amerikaanse bureau Integrated Media Measurement kijken vrouwen tussen de 15 en 48 jaar gemiddeld 17,5 minuten per dag televisie terwijl ze ook internetten. Mannen doen dat 15,7 minuten per dag.

related partner content for mobile comes here

In de doelgroep vrouwen tussen 30 en 39 jaar ligt het gemiddelde op 23,3 minuten per dag. Bij mannen in dezelfde leeftijdsgroep is dat slechts 10,6 minuten.De cijfers uit het onderzoek laten zien dat mannen op jonge leeftijd wel veel ‘multitasken’, maar dat minder gaan doen naarmate ze de 40 naderen. Vrouwen laten juist tegenovergesteld gedrag zien.

De onderzoekers denken dat vrouwen -naarmate ze ouder worden- meer werk maken van het vinden van de balans tussen werk- en privéleven. Vrouwen en mannen in de hogere leeftijdsgroepen besteden weer een gelijk aantal minuten aan ‘multitasken’.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in