Overslaan en naar de inhoud gaan

Vreemdelingenverkeer?

Allen Chastenet heeft deze week een fruitmand gestuurd naar Amy Winehouse. Hoewel de Britse zangeres op handen en voeten door het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het verhaal van Amy Winehouse is bekend. Talentvolle jonge zangeres belandt onder invloed van kwalijk vriendje in een neerwaartse spiraal van drank, drugs en geweld. Een modern sprookje; alleen de prins op een wit paard ontbreekt nog. Winehouse is niet bepaald een rolmodel voor de jeugd, maar de manier waarop ze in de pers wordt afgebeeld zal voor weinig jongeren een wenkend perspectief zijn. Nou heeft elke alcoholist en junkie wel een triest verhaal, maar het bijzonder talent van Winehouse en de snelle aftakeling voor het oog van de wereld, maakt haar geval wel extra aangrijpend.

related partner content for mobile comes here

Enkele weken geleden kwam er echter goed nieuws uit de Caraïben. Amy geniet een welverdiende in LeSport Spa op St Lucia. In de roddelbladen is te zien dat de zangeres weer wat vlees op de heupen heeft, en ze dartelt vrolijk met een jonge hunk in de blauwe zee. Een zwaar contrast met de beelden van een verlopen drankorgel die de pubs van Camden terroriseerde. Bless her! Ze zou zelfs zingend zijn aangetroffen op het podium van haar hotel. Een extra bonus voor de sportspa-gasten. Waar kan ik ?

Die extra bonus blijkt later toch weer tegen te vallen."Ze loopt altijd in hetzelfde bikinibroekje met haar borsten in de etalage, drinkt teveel, graait naar obers en is grof in de omgang met het personeel" vertelt een anonieme bron aan de verzamelde roddelpers op St Lucia. Prompt slaat de sterke arm der wet toe. De minister van vreemdelingenverkeer zendt Amy Winehouse een fruitmand en verklaart aan de wereldpers dat de zangeres een zegen voor het toerisme is. Waarschijnlijk nadat de regering complete drooglegging van het eiland afgewezen heeft.

Er zit uiteraard een saillante marketingdimensie in deze case. Het is een prachtig voorbeeld van spin doctoring waarbij een nadeel omgewenteld wordt tot het een voordeel is. Er valt hier iets te leren voor city marketeers en destination promotors! Met name Amsterdam zou zijn aantrekkingskracht als sin city of Europe () actiever onder de aandacht kunnen brengen. Heineken heeft dat thema jaren geleden gebruikt in de Verenigde Staten om meer Amstel te verkopen, en afgelopen voorjaar is de nieuwe campagne los gegaan waarin het biermerk gekoppeld wordt aan de free spirit onder het motto: . Stout is niet altijd verkeerd. Vraag is echter: hoe ver kan marketing gaan?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in