Overslaan en naar de inhoud gaan

Focus is het nieuwe ding, ook bij Audax

In een beknopte persbericht liet Audax weten dat het ‘focus aanbrengt. Maar waarop dan?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrouwentijdschrift Glossy – toch goed voor een betaalde oplage van meer dan 50 duizend exemplaren – wordt stopgezet door Audax Publishing. De uitgever spreekt over het aanbrengen van focus, een dezer dagen vaker gehoord adagium.

related partner content for mobile comes here

Ook Audaxtitel Intens gaat eraan. En over de verkoop van meidenbladen Girlz en CosmoGirl wordt al een tijd gesproken. Een kwestie van tijd waarschijnlijk.

Dat de printmarkt met dalende oplagen en teruglopende advertentieomzetten een tranendal is op het moment, dat weten we nu wel. Toch komt het stopzetten van een titel als Glossy – vanwege de hoge oplage – als een schok. Waren er echt geen andere mogelijkheden? Marieke Cambeen, directeur van Audax Publishing, licht toe: ‘De keuze om te stoppen met Glossy is primair ingegeven door bedrijfseconomische motieven én de ontwikkeling binnen het segment waarin Glossy actief is. Je mag ervan uitgaan dat we alle verschillende scenario's voor Glossy hebben onderzocht. Dit heeft helaas geleid tot deze keuze.’

Onder ‘alle verschillende scenario’s’ valt natuurlijk ook verkoop. Maar met zoveel Sanomatitels in de etalage is het verkopen van een tijdschrift geen sine cure geworden. Als je het voor een appel en een ei verpatst, geef je een andere partij de mogelijkheid om schaarse advertentie-euro’s voor de eigen neus te laten wegkapen. Audax toont zich hiermee een harde heelmeester.

Met focus aanbrengen bedoelt Cambeen aan de ene kant de keuze voor meer energie naar een beperkter aantal titels. Maar ook de weg van digitale doorontwikkeling wordt volgens haar nadrukkelijk ingeslagen. Wat die keuze precies behelst, is nu nog niet bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in