Overslaan en naar de inhoud gaan

`Privacy bestaat niet`

‘De grootste privacyschenders zijn mensen zelf’, schrijft Peter Olsthoorn in zijn nieuwe boek ‘Privacy bestaat niet. Doe er je…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Peter Olsthoorn is onderzoeksjournalist, oud-MolBlogger en schrijver van boeken over internet zoals ‘De Macht van Facebook’ en ‘De macht van Google.’ 7 november verscheen zijn nieuwste boek ‘Privacy bestaat niet. Doe er je voordeel mee’.

related partner content for mobile comes here

De journalist geeft in een persoonlijk relaas een overzicht van alle aspecten rondom privacy. Wat gebeurt er met al onze data, en vooral: wat moeten we hiervan vinden?

Privacy is complexe zaak, vol met paradoxen. Marketeers zien privacy als een lastenpost, terwijl het juist een toevoeging kan zijn als er wordt gezocht naar een evenwicht tussen de consument, beveiliging en marketing. In ‘Privacy bestaat niet’ bespreekt Olsthoorn de verschillende aspecten rondom die privacy. Vanuit het perspectief van de marketeer, dat van de overheid en die van de burger.

Olsthoorn doet een oproep om minder krampachtig te zijn als het gaat om privacy.

Privacy is geen absoluut recht, maar onderdeel van de sociale balans, waarbij verschillende risico’s worden afgewogen, meent Olsthoorn in het boek.

Op 26 november debatteert Peter Olsthoorn mee in De Balie in Amsterdam over Privacy.

‘Privacy bestaat niet. Doe er je voordeel mee’ is te koop in de shop van de .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in