Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne van de dag: Orange Babies

In de nieuwe commercial van Cheel voor Orange Babies doet een prenatale baby een noodoproep om gered te worden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SOS van ongeboren baby

De commercial van Orange Babies neemt je mee naar de baarmoeder van een Afrikaanse vrouw. Te zien is een baby in de laatste fase voor de geboorte. Je hoort de hartslag van de ongeboren baby vanaf het begin van de commercial. Dan start de voice-over: ‘Het is een wonder, in negen maanden tijd groei je uit van één enkele cel, in een volwaardig mens. Je bent op de veiligste plek op aarde. Maar wat als je moeder geïnfecteerd is met hiv?’ Op dit moment gaat het beeld van in de baarmoeder over in de buik van de Afrikaanse moeder. De hartslag van de premature baby blijft kloppen en gaat over in een SOS- noodoproep: sms SOS naar 1008 en red een baby.

related partner content for mobile comes here

Concept: Terug naar de kern
Peter Paul Blommers, CEO Cheel over het concept: ‘Met deze commercial gaan we terug naar de kern van Orange Babies: de baby zelf. Het doel van de commercial is laten zien dat een baby gezond ter wereld kan komen, zelfs als de moeder hiv-geïnfecteerd is. Om hier aandacht voor te vragen, wilden we een baby laten zien in een zo vroeg mogelijk stadium. Dit werd uiteindelijk zelfs de ongeboren baby, hoe eerder er met medicatie begonnen wordt, hoe beter immers. Daarom hebben we gekozen voor een baby die zelf om hulp vraagt, al voor hij/zij is geboren.’

Regie: ‘De regie van een ‘premature baby’ is nul’
Erik Hijweege, concept en regie: ‘We wilden echt een Afrikaanse baby filmen dus zijn naar Suweto gegaan voor de opnames. De regie van een ‘premature baby’ is nul. Verwondering en het gevoel dat alles prachtig is, is wel te filmen. Echter, na twintig seconden krijgt de ongeboren baby te horen dat hij “in trouble” is, dan wordt het duidelijk dat zijn moeder geïnfecteerd is met hiv. Het was een uitdaging om het gevoel te pakken te krijgen dat de ongeboren baby zich realiseert dat hij in gevaar is.’

Peter Paul en Erik: ‘We willen het verder een mysterie laten hoe we precies tot dit resultaat zijn gekomen.’

Awareness
De commercial draait twee weken in bioscopen en is aangeboden aan alle televisiestations. ‘De commercial gaat massaal uitgezonden worden, van MTV tot publiekszenders tot National Geographic’, aldus Peter Paul. Iedereen wordt tevens opgeroepen de commercial te delen via de om nog meer awareness te creëren.  

Credits
Bureau: Cheel
Concept : Peter Paul Blommers (Cheel) en Erik Hijweege
Director: Erik Hijweege
D.O.P. : Mark Redmeijer
Production : MacGyver
Post Production: Allard @ MacGyver
Sound: Wouter Snel @ MacLoud
Grading : Judith @ Castle of performing arts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in