Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland zendt 213 keer in voor Eurobest

In totaal telt Eurobest 4715 inzendingen uit 32 landen. Het reclamefestival gaat 4 december van start in Lissabon.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nou ja, reclamefestival, net als Cannes Lions, mag ook Eurobest geen reclamefestival meer heten. De organisatie verbreedde naar ‘het vieren van creativiteit op het gebied van communicatie’.

related partner content for mobile comes here

Respectievelijk Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië zijn de grootste inzenders van het festival (875, 692 en 632 inzendingen). Nederland moet verder nog Zweden (500!), België (245) en Zwitserland (237) voor zich dulden als het gaat om het aantal inzendingen.

Nederland zond – gewoontegetrouw - relatief veel in in de categorie Promo & Activation en vooral in de categorie Interactive.

In de categorieën Print en Craft: Print & Poster zond Nederland in vergelijking met andere landen veel minder in, maar dat is niets nieuws. Maar Nederland laat ook het nieuwere ambacht van Branded Content & Entertainment links liggen (slechts drie inzendingen).

Nederland wordt vertegenwoordigd door 7 juryleden:
Gesina Roters, medeoprichter Day Design Business Partners (Design (jury president)  en Integrated).
Graeme Hall, creative director 180 Amsterdam (Film en Print)
Bram Holzapfel, creative director Rapp Amsterdam (Direct en Promo & Activation)
Wesley ter Haar, oprichter en COO MediaMonks (Interactive en Mobile)
Niki Van Wijk, business director iProspect (Media)
Elissa Singstock, executive Producer Wieden + Kennedy (Craft)
Sandra Krstic, deputy managing partner, DDB & Tribal Amsterdam (Branded Content and Entertainment)

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in