Overslaan en naar de inhoud gaan

Alwine de Jong manager FD/BNR Networks

‘Ik wil graag breder bezig zijn met concepten.’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Jong: ‘Ik ga doen wat ik altijd gedaan heb: concepten ontwikkelen, maar nu in een journalistieke context. Dat vertaalt zich bij FD/BNR Networks in mooie producties, zoals de FD Gazellen of Wereldveroveraars. We werken hier ook met conceptmakers en producers, dus in die zin lijkt het op de bureauwereld. Maar inhoudelijk is het anders; de onderwerpen zijn journalistiek onafhankelijk en relevant en dat maakt het voor mij weer heel nieuw en boeiend. Ik wilde me na alle jaren reclame graag weer verder ontwikkelen.’

Nieuwsbeest
Toen De Jong benaderd werd, wist ze niet dat deze baan bestond. ‘Anders had ik hem zelf wel verzonnen. Ik ben een nieuwsbeest, lees veel kranten en newsblogs en heb interesse in actualiteit en politiek. Een prachtkans dat ik daar nu mee aan de slag kan en tegelijkertijd mijn reclame-ervaring kan benutten.’

Momenteel rondt De Jong ook aan de VU een master in marketing af, maar dat staat hier verder los van, zegt ze.

Alwine de Jong werkte sinds 2014 bij Being There en daarvoor interim bij onder meer digitaal bureau NOISE. In 2012 was ze kort adjunct-directeur merk & communicatie bij verzekeraar ASR en daarvoor vijf jaar creatief- en algemeen directeur van Y&R Amsterdam.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in