Overslaan en naar de inhoud gaan

Stock achter de deur

Hoe originele content het altijd wint van stockbeeld.
Mediaxplain

Wij zijn Mediaxplain*. Een onafhankelijk marketing- en mediabureau dat al 18 jaar als pionier de markt verandert. Wat wij doen is helder en hoe we dat aanpakken is logisch. Dat doen we met 66 energieke vakmensen. Onze missie: onze klanten succesvoller maken met media en marketing. Dat doen we door hen regie te bieden over de geïntegreerde inzet van alle communicatiemiddelen en realiseren we altijd op een effectieve en spraakmakende manier. Vernieuwend en vaak duidelijk anders. En dat we 7 dagen per week open zijn vinden we meer dan logisch. Jouw doelgroep is immers ook in het weekend doelgroep. Meer weten? Kijk eens op: www.mediaxplain.nl

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

We kennen haar allemaal online, de telefoniste met de parelwitte glimlach die je schalks toelacht vanachter haar beeldscherm. Haar blik belooft je dat ze oplossingen heeft voor zowel je gemankeerde internetaansluiting als de hardnekkige uitslag tussen je tenen. En laat ‘m daarin nu juist het probleem zitten; de kans dat je haar zowel op de website van je internetprovider als je farmaceutische tenenzalfleverancier tegenkomt, is vrij groot. Want hoe zorgvuldig gecoiffeerd ook, hoe gebeeldhouwd haar jukbeenderen ook, één wezenlijk ding ontbeert ze: een ziel.

Same same but different…
Stockbeelden zijn de diepvriespizza’s van visual presence; gemakkelijk, een scala aan keuzes, snel klaar, maar volledig ongeïnspireerd en meestal vrij van enige smaak. Natuurlijk kun je zelf een paar ingrediënten toevoegen, maar uiteindelijk blijft het een diepvriespizza. Je website en/of social content zijn dé kans om te laten zien wie je echt bent, waarom zou je dit verbloemen met het gebruik van een beeld dat part nog deel uitmaakt van je werkelijke identiteit? Niemand zit te wachten op nóg een site of feed gevuld met afgelikte boterhammen.

De boodschap die ik over wil brengen is: creëer je eigen content, laat zien wie je écht bent. Láát die verre van perfecte telefoniste zien, leg je product vast in een werkelijke setting in plaats van nog maar weer een gefotoshopt product- of packshot. Het vergt misschien wat tijd, oefening en kosten, maar goed, je geloofwaardigheid is ook wat waard.
 

Originele content on a shoestring
Een eigen studio komt beregoed van pas wanneer je hoge kwaliteit content wilt creëren, maar voor ‘huis-, tuin- en keukencontent’ is zo’n faciliteit verre van nodig. Met een beetje vindingrijkheid en een werkende camera (op je telefoon) kom je al een heel eind. Het is immers de authenticiteit die telt, die wordt niet gemeten aan de prijs van je DSLR (lees: spiegelreflexcamera) of de beschermde diersoort waarvan je windsok gemaakt is.

YouTube staat bol van diy oplossingen om je filmkwaliteiten op te poetsen; zo heb je al een fantastische voor € 0,- en die 10 piek voor een kan er ook vast nog wel vanaf.

Wees origineel, jouw eigen beeld zal altijd boven bestaand beeld uitspringen, omdat het een signatuur heeft. Verwacht niet direct alleen maar homeruns, boegeroep kan ook je kant opkomen. Maar goed, if you can’t stand the heat… En kom je er om wat voor reden dan ook écht niet uit, dan heb je altijd nog een sto(c)k achter de deur…
 

© Joost Koopman is Creative Lead bij Mediaxplain* en helpt merken authentiek en kwalitatief te communiceren via social media, vanuit de in-house studio en soms ook gewoon met zijn iPhone camera.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Mediaxplain

Wij zijn Mediaxplain*. Een onafhankelijk marketing- en mediabureau dat al 18 jaar als pionier de markt verandert. Wat wij doen is helder en hoe we dat aanpakken is logisch. Dat doen we met 66 energieke vakmensen. Onze missie: onze klanten succesvoller maken met media en marketing. Dat doen we door hen regie te bieden over de geïntegreerde inzet van alle communicatiemiddelen en realiseren we altijd op een effectieve en spraakmakende manier. Vernieuwend en vaak duidelijk anders. En dat we 7 dagen per week open zijn vinden we meer dan logisch. Jouw doelgroep is immers ook in het weekend doelgroep. Meer weten? Kijk eens op: www.mediaxplain.nl

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in