Overslaan en naar de inhoud gaan

2017 wordt het jaar van relevante content voor de juiste doelgroep

In een onderonsje met drie media-experts leggen wij drie PR vragen bij hen neer.
Mediaxplain

Wij zijn Mediaxplain*. Een onafhankelijk marketing- en mediabureau dat al 18 jaar als pionier de markt verandert. Wat wij doen is helder en hoe we dat aanpakken is logisch. Dat doen we met 66 energieke vakmensen. Onze missie: onze klanten succesvoller maken met media en marketing. Dat doen we door hen regie te bieden over de geïntegreerde inzet van alle communicatiemiddelen en realiseren we altijd op een effectieve en spraakmakende manier. Vernieuwend en vaak duidelijk anders. En dat we 7 dagen per week open zijn vinden we meer dan logisch. Jouw doelgroep is immers ook in het weekend doelgroep. Meer weten? Kijk eens op: www.mediaxplain.nl

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nieuw jaar, nieuwe doelen. De mediawereld is non-stop in beweging en samen met Nina Pierson (oprichtster en ), Bastiaan Van Schaik (adjunct-hoofdredacteur en ) en Milou Turpijn (hoofdredactrice ) kijken we vooruit. Wat gaat 2017 ons brengen?


Ook PR bureaus hebben goede voornemens. Welke goede voornemens mogen niet ontbreken op de wishlists van PR bureaus?

Nina: “Echt contact maken met je netwerk! De afgelopen jaren lag de focus meer op het bereiken van de massa. Je wilt het gevoel hebben dat een PR bureau speciaal voor jou iets heeft uitgekozen. Nu krijg je nog te vaak het gevoel dat PR bureaus zoveel mogelijk mensen willen bereiken met een te algemeen verhaal. Daarnaast hoop ik vaker de combinatie te zien van free publicity en betaalde opdrachten. Waarom wordt er geen budget gereserveerd voor influencers, bloggers en pers zodat zij naast productsponsoring ook waardevolle en mooie content samen kunnen maken?”

Bastiaan: “Het valt me op dat PR bureaus nog steeds de geijkte paden bewandelen. Mijn advies is om je niet te laten beperken en breder te denken in verschillende doelgroepen. Bepaalde kanalen, zoals een online platform, een videokanaal of een geïntegreerde app, doen het juist erg goed wanneer je meerdere doelgroepen wilt bereiken. Door breder te denken, spreek je een groter publiek aan.”

Milou: “Ik denk dat het voor PR bureaus heel belangrijk is om goed te kijken of de content relevant is voor de desbetreffende mediatitel in plaats van elk persbericht naar ons toe te sturen. Women’s Health is in de basis natuurlijk een magazine, maar we zijn steeds meer een merk aan het worden. PR campagnes kunnen breder ingezet worden. Denk naast het magazine ook aan events of een online, video en social media vertaling. Het goede voornemen voor PR bureaus mag zijn dat zij ons ook écht gaan zien als een volwaardig merk met meerdere kanalen.”

Welke ontwikkelingen zie jij op het gebied van PR en waar gaat de markt in 2017 naartoe?

Nina: “Er gaat een verschuiving plaatsvinden van kwantiteit naar kwaliteit. Liever 100 mensen écht bereiken dan 100.000 mensen half. Als merk kom je er niet meer mee weg om sec een product te verkopen dat er goed uitziet. Boodschappen krijgen meer diepgang en producten vertellen een verhaal. Deze verschuiving zie ik gelukkig ook plaatsvinden in het land van influencers. We kijken niet meer alleen naar de beste mascara of de coolste outfit. Veel bloggers hebben nu ook écht een verhaal te vertellen en laten aan hun volgers zien dat er zoveel meer in het leven is dan alleen het uiterlijk. Ook in de wereld van PR zal er dus meer behoefte zijn aan diepgang. Denk aan interessante informatieavonden of kleinschalige kwalitatieve events.”

Bastiaan: “PR bureaus komen voor een steeds grotere uitdaging te staan in de dynamische en online mediawereld van nu. Ik denk dat de PR sector langzaam maar zeker verschuift naar een veredeld marketingbureau, waarbij steeds meer campagnes tot stand komen middels betaalde samenwerkingen.”

Milou: “Ik heb het gevoel dat free publicity er bijna niet meer is. PR bureaus krijgen steeds meer budget en ik denk dat ze steeds meer een soort van marketingbureau gaan worden. Budgetten worden dus niet meer alleen besteed aan aandacht in de vorm van print, maar ook aan een Instagram campagne of het sponsoren van een video of een online artikel. Steeds meer wordt er samen met de redactie gekeken naar de doorvertaling van een boodschap. Op deze manier creëren we campagnes die interessant zijn voor onze lezeressen en voor de opdrachtgevers waar we mee werken.”

Welke doelen streef je komend jaar na en wat gaat 2017 jou brengen op het gebied van werk?

Nina: “Ik wil Bedrock uitbouwen tot een klein ecosysteem voor een bewuster en gezonder leven. Het is een levensstijl waarmee je vol vertrouwen weloverwogen beslissingen neemt die niet alleen goed zijn voor je eigen gezondheid, maar ook voor de wereld waarin we leven. Ik wil met Bedrock laten zien dat bewust leven heel makkelijk en leuk kan zijn! Naast het online magazine zijn we ook bezig met de eerste plannen voor een boek, een meditatie podcast serie en er wordt een app ontwikkeld voor het aanleren van gezonde gewoontes.”

Bastiaan: “Mijn grootste doel is om van Libelle.TV een groot succes te maken! Dit doen we met spannende formats, zoals bijvoorbeeld onze ontbijtsoap ‘Over Eva’. Een serie die de kijker graag wilt zien. Daarnaast wil ik het bereik van Libelle Daily nog verder vergroten door onze bezoekers een nog betere ervaring van onze online omgeving aan te bieden.”

Milou: “Met Women’s Health zijn we ontzettend aan het groeien. Voornamelijk zien we deze groei op het online vlak. Het aantal abonnees op het magazine stijgt en hier ik ben ik mega blij mee. We doen het goed wanneer het magazine stabiel blijft of we een lichte groei realiseren. Op het gebied van online wil ik echt gaan groeien en streef ik ernaar om ons video-platform nog beter te maken. Voor velen zijn we nu al een autoriteit op het gebied van health en dit wil ik vasthouden. Waar men ons soms nog associeert met een echt fitnessblad, zien wij health toch echt breder waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor de mind. We gaan meer met experts werken om die autoriteit te bevestigen. Ik wil vrouwen helpen om alles uit zichzelf te halen en zo sterk mogelijk in hun schoenen te gaan staan.”



Fotocredits
Nina Pierson: Linda Stulic voor Anna van Mills
Milou Turpijn: Jasmine Janissen

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Mediaxplain

Wij zijn Mediaxplain*. Een onafhankelijk marketing- en mediabureau dat al 18 jaar als pionier de markt verandert. Wat wij doen is helder en hoe we dat aanpakken is logisch. Dat doen we met 66 energieke vakmensen. Onze missie: onze klanten succesvoller maken met media en marketing. Dat doen we door hen regie te bieden over de geïntegreerde inzet van alle communicatiemiddelen en realiseren we altijd op een effectieve en spraakmakende manier. Vernieuwend en vaak duidelijk anders. En dat we 7 dagen per week open zijn vinden we meer dan logisch. Jouw doelgroep is immers ook in het weekend doelgroep. Meer weten? Kijk eens op: www.mediaxplain.nl

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in