Overslaan en naar de inhoud gaan

Radiocampagnes met online radio leiden tot meer websitebezoek

Dat blijkt uit onderzoek van MeMo², in opdracht van OMS en The Media Exchange.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Uitzonderlijke prestaties 
In 2016 zijn de radiocampagnes van meer dan 25 adverteerders onderzocht. In dat jaar hebben overigens online radio ingezet, een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor. Naast dat de inzet van FM-radio in combinatie met een online radiocampagne effect realiseert op de aankoopintentie onder luisteraars, laat het ook daadwerkelijk een stijging in websitebezoek zien. 

related partner content for mobile comes here

Daarnaast blijkt dat gemiddeld 33% van het online radiobereik additioneel is ten opzichte van het FM-radiobereik. Sommige adverteerders realiseerden uitzonderlijke prestaties waarbij 65% van het online radiobereik additioneel was. Dit betrof met name de campagnes die gericht waren op jongeren en hoger opgeleiden.

Waardering
Om de effecten te versterken is een goed gewaardeerde radiocommercial van belang. Als de creatieve analyse op de online radiocampagnes wordt toegepast ziet het onderzoeksbureau bij radiocampagnes met een bovengemiddelde waardering de effecten 20% hoger uitvallen. Het is voor het eerst in Europa dat er een grootschalig onderzoek is uitgevoerd naar de effectiviteit van online radioreclame op het websitebezoek van luisteraars.

Coen Kempen, Research Director MeMo²: ‘Wellicht de belangrijkste conclusie van deze resultaten is dat het adverteerders in staat stelt het directe effect van online radio op websitebezoek te beoordelen binnen totale campagnes met verschillende niveaus van radiobestedingen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in