Overslaan en naar de inhoud gaan

Vea haalt uit naar BVA-onderzoek

De Vea haalt flink uit naar het BVA-onderzoek ‘Kwaliteit van Kijken’, waarvan de resultaten vorige week werden gepresenteerd.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij refereert daarmee aan de BVA-bevinding dat maar 18 procent van de reclamezendtijd aandachtig bekeken wordt. Blanchard: ‘18 Procent kijkt aandachtig en nog eens ruim 40 procent ziet het vanuit zijn ooghoeken. Die laatste groep gaat misschien wel echt kijken als er iets nieuws wordt uitgezonden en niet voor de honderdste keer weer diezelfde commercial. Als ze bij de BVA echt serieus van kwantiteit naar kwaliteit zouden zijn overgestapt, hadden ze de effecten daarvan onderzocht. Een gemiste kans.’

De Vea is ook niet te spreken over het feit dat de resultaten niet eerst binnen het CMC (Centrum voor Merk en Communicatie) zijn gedeeld. Ook andere reacties op het onderzoek zijn kritisch, zo blijkt uit reacties van Spot en Intomart in Adformatie van vandaag. Mediabureaus willen vooral nuances aanbrengen in het onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in