Overslaan en naar de inhoud gaan

Coq d’Honneur voor Hirsi Ali en Scheepbouwer

Ayaan Hirsi Ali en Ad Scheepbouwer zijn dit jaar onder winnaars van de Coqs d’Honneur van het GVR. De Coq d’Honneur is een prijs voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prijzen werden vorige week vrijdag uitgereikt door Henry Robben (Nyenrode) namens het GVR (Genootschap voor Reclame). De Coqs d'Honneur (ook wel GVR Hanen genoemd) van 2004 gingen naar José Selbach, Duncan Stutterheim, Ad Scheepbouwer en Ayaan Hirsi Ali. De Coq d'Honneur voor Ayaan Hirsi Ali werd in ontvangst genomen door mevrouw B. de Vries, vice fractie voorzitter VVD Tweede Kamer fractie en woordvoerster Sociale Zaken.
De GVR Jonge Haan 2004 ging naar Thomas Sanders. Als aanmoediging ontving hij een Jonge Haan in de vorm van een tekening gemaakt door kunstenaar Harry Mertens.

related partner content for mobile comes here

De jury over de winnaars:

GVR Jonge Haan 2004: Thomas Sanders, Brand Executive bij British American Tobacco

De heer Sanders kreeg de Jonge Haan als jong aanstormend talent voor zijn verdiensten in het combineren van theoretische kennis met praktische vaardigheden op het merk- en communicatieterrein. O.a. heeft dit geleid tot publicaties voor het SWOCC en het boek Brand World (co-writer). Daarnaast is hij actief als docent.

GVR Coq d'Honneur: José Selbach, communicatiedirecteur van het Groninger Museum

Mevrouw Selbach heeft keer op keer bewezen dat door innovatieve marketing en PR de reistijd voor een bezoek aan het Groninger Museum bij museumbezoekers geen bezwaar is.
Door haar professionele, enthousiaste én collegiale instelling weet zij telkens de tentoonstellingen van het Groninger Museum op een originele en soms gedurfde manier op de kaart te zetten. Het Groninger Museum heeft het grote marketingtalent om mensen uit het hele land naar het hoge noorden te halen, en dat ook nog met op papier onbekende kunstenaars. Ze boekten groot succes met hun Russische serie als Repin, het Russische Landschap en nu weer Diagilev. In de grote rel rond de foto's van Serrano speelde mevrouw Selbach een belangrijke rol in de media.
Zij is bovendien een collega die haar kennis en ervaring graag deelt met collega's in de museumwereld en graag samenwerking zoekt.

GVR Coq d'Honneur: Duncan Stutterheim; CEO van ID&T

De heer Stutterheim is een van de weinige jonge ondernemers die regelmatig van zich laat spreken met nieuwe initiatieven in een moeilijke markt. Hij heeft bewezen niet alleen een goed ondernemer te zijn, maar ook op een consistente manier aan zijn merk te bouwen. Door een goed gevoel voor zijn merk te combineren met aanstekelijk ondernemers enthousiasme, heeft hij ervoor gezorgd dat ID&T is uitgegroeid tot een begrip waar vele topmerken graag hun eigen merk aan verbinden.

GVR Coq d'Honneur: Ad Scheepbouwer; CEO van KPN

Sinds zijn aantreden heeft de heer Scheepbouwer er niet alleen voor gezorgd dat het financieel weer veel beter gaat. Ook heeft hij lef getoond door tegen de stroom in te investeren in merken en communicatie. Door een uitgebalanceerd merkportfoliobeleid hebben de beide merken KPN en Hi ieder in hun eigen categorie voor nieuwe dynamiek gezorgd. Daarmee is hij een van de weinige captains of industry die in een tijd dat resultaten onder druk staan, toch zijn marketing- en communicatiebudgetten durft te verhogen en daarmee anticyclisch aan het ondernemen is.

GVR Coq d'Honneur: Ayaan Hirsi Ali, Tweede Kamer lid VVD

We zijn het afgelopen jaar geconfronteerd met angst. In de samenleving staat de solidariteit onder druk en er wordt extreme inbreuk op onze vrijheden gemaakt. Ook het bedrijfsleven trilt nog na van de uitwassen die zich aan het einde van de internet boom hebben voorgedaan. Ook daar regeert de angst. Sarbanes Oxley is daar een voorbeeld van. In een sfeer van angst is het lastig communiceren. Angst maakt onzeker en laat de durf verdwijnen die zo hard nodig is om goed effectief en creatief te communiceren. Er is een aantal mensen geweest dat het afgelopen jaar tegen de stroom in lef heeft getoond en zich heeft ingezet voor de vrijheid van communicatie. Mevrouw Hirsi Ali is zelf het beste bewijs dat je ook vanuit de politiek naar de samenleving toe succesvol kunt vechten voor de vrijheid van communicatie voor iedereen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in