Overslaan en naar de inhoud gaan

Internal brand alignment

Je medewerkers vormen de basislink tussen het bedrijf, het merk en de klant. Toch slagen slechts weinig bedrijven erin om hun merkbeloften…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internal brand alignment heeft bij veel bedrijven geen prioriteit. Bedrijven blijken niet of onvoldoende te segmenteren onder hun ‘interne klanten’. Daarnaast was het tot nu toe moeilijk om het rendement van interne merkpositionering in harde cijfers te gieten. Retentie, klantentevredenheid en aandacht voor het merk binnen de eigen organisatie worden vaak ook afgedaan als ‘soft’. Tenslotte hebben veel bedrijven zoveel aandacht voor de externe klant – en aandeelhouders – dat zij het interne verhaal vergeten. Aldus Latty Oakner, managing Director Internal Brand Alignment bij Interbrand.

related partner content for mobile comes here

Oakner ziet het als een grote uitdaging om via internal brand alignment te verzekeren dat de medewerkers de merkbeloften aan de klant ook werkelijk inlossen. En het succes is volgens hem meetbaar. Fortune magazine’s ‘Most Admired Companies’ bijvoorbeeld, die investeerden in personeelsmotivatie en internal brand alignment, zagen hun beurswaarde stijgen. Tevreden medewerkers zijn gemiddeld 30 procent minder geneigd om het bedrijf te verlaten, wat aanzienlijke besparingen in loonkosten oplevert. Zeer gemotiveerde medewerkers maken 38 procent meer kans op een hoger dan gemiddelde productiviteit. En een meer effectieve interne communicatie heeft een aantoonbare impact op de marktwaarde.

Bron: 6 minutes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in