Internal brand alignment


Internal brand alignment heeft bij veel bedrijven geen prioriteit. Bedrijven blijken niet of onvoldoende te segmenteren onder hun ‘interne klanten’. Daarnaast was het tot nu toe moeilijk om het rendement van interne merkpositionering in harde cijfers te gieten. Retentie, klantentevredenheid en aandacht voor het merk binnen de eigen organisatie worden vaak ook afgedaan als ‘soft’. Tenslotte hebben veel bedrijven zoveel aandacht voor de externe klant – en aandeelhouders – dat zij het interne verhaal vergeten. Aldus Latty Oakner, managing Director Internal Brand Alignment bij Interbrand.
Oakner ziet het als een grote uitdaging om via internal brand alignment te verzekeren dat de medewerkers de merkbeloften aan de klant ook werkelijk inlossen. En het succes is volgens hem meetbaar. Fortune magazine’s ‘Most Admired Companies’ bijvoorbeeld, die investeerden in personeelsmotivatie en internal brand alignment, zagen hun beurswaarde stijgen. Tevreden medewerkers zijn gemiddeld 30 procent minder geneigd om het bedrijf te verlaten, wat aanzienlijke besparingen in loonkosten oplevert. Zeer gemotiveerde medewerkers maken 38 procent meer kans op een hoger dan gemiddelde productiviteit. En een meer effectieve interne communicatie heeft een aantoonbare impact op de marktwaarde.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: 6 minutes
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid