Overslaan en naar de inhoud gaan

Detailhandel bang voor prijzenoorlog

De detailhandel vreest dit jaar een grote prijzenoorlog. Winkeliers verwachten dat de felle concurrentie die de supermarkten het afgelopen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoeks- en adviesbureau heeft honderd bedrijven ondervraagd die samen voor ruim eenderde van de omzet in de detailhandel zorgen. Daarvan beweert 85 procent dat de prijsconcurrentie 2005 zal domineren en zich naar andere branches uitbreidt.
Onderzoeker Frank Quix spreekt tegen het ANP van een virus. ‘Het stunten met prijzen breidt zich verder uit.’ Hij voorziet prijsverlagingen in de boeken- en dvd-markt, de consumentenelektronica en de drogisterijen. De speelgoedbranche is volgens Quix wat lastiger te voorspellen, omdat die markt behoorlijk gedomineerd wordt door één aanbieder (Blokker met Intertoys en Bart Smit).

related partner content for mobile comes here

De ondernemers blijken optimistisch te zijn over de economie en de omzetontwikkelingen in 2005. Ze blijven er van uitgaan dat consumenten niet louter het goedkoopste kiezen maar vooral letten op de prijs-kwaliteitverhouding. Opmerkelijk is dat slechts een kwart van de winkeliers van plan is de prijzen te verlagen om zo in de gunst van hun klanten te komen. Uit een eerder gehouden enquête van Q&A onder 4000 consumenten blijkt dat 62 procent prijsverlagingen wenst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in